Proč zvolit koloběžku

1. Spalování kalorií

Množství kalorií, které spálíte během jízdy na koloběžce je v rozmezí spotřeby jízdy na kole a běhání. Výhodou jízdy na koloběžce oproti běhání či jízdě na kole je menší množství zranění a také, že ji lze používat v jakémkoliv věku.

2. Formování postavy a posílení svalstva i celého organismu

Pravidelný pohyb na koloběžce vám pomůže zhubnout, zformovat postavu, posílit svalstvo, zlepšit koordinaci a posílit celý organismus.

3. Zdravý pohyb

Při jízdě na koloběžce se zapojují tyto partie: zdvihač hlavy, svaly hrudníku, deltový sval na zádech, velký sval prsní, a široký zádový sval. Nejvíce jízda prospívá svalovému korzetu podél páteře. Při jízdě jste většinu času v předklonu, proto se lépe dýchá. Hluboké dýchání posílí bránici i plíce. Při odrazu pocítíte svaly na rukou a na krku. Při jízdě krásně zpevníte dno pánevní, což pomůže v boji proti inkontinenci.

4. Zapojení celého těla

Hýžďové svaly jsou při jízdě na koloběžce neustále v pohybu, a proto se okamžitě začínají zmenšovat a zpevňovat. Stejně tak nezůstává pozadu ani sval lýtkový a stehenní či krejčovský, dokonce i sval chodidlový. Při ujetí jednoho kilometru uděláte zhruba 200 dřepů, je jasným důkazem, že dolní polovina těla bude v té nejlepší kondici.
Ani břišní svalstvo není v nečinnosti. Koloběžka zpevňuje břicho a to zejména přímý sval břišní a zevní šikmý sval břišní. Toto posilování nijak nemusíte řešit. Vše se děje přirozeným pohybem. Proto je koloběžka dobrou volbou pro ty, co nesnášejí sklapovačky, šikmé lavice v posilovně nebo celkově posilování na břicho.

5. Zpevňování a posilování postavy

Jízda na koloběžce zaručuje všestranné posilování kosterního svalstva. Při jízdě netrpí klouby ani páteř zbytečnými otřesy. V čem je koloběžka lepší než kolo? V celkovém protažení. Na kole používáte spíše dolní polovinu těla, ale koloběžka nenechá spát celé tělo. Jde o rovnoměrné zatížení všech svalových skupin.
Všeobecně zpevníte celé tělo a zformujete postavu. Během jízdy získáte příjemné uvolnění a posílení pánevního dna. Tento druh sportu snižuje problémy s kyčlemi a uvolňuje ztuhlou páteř, kterou má většina lidí, kteří mají sedavé zaměstnání nebo jednostranně zaměřené.

6. Hubneme nebo jen zpevňujeme?

Při pravidelné jízdě na koloběžce, pokud trvá více než 20 minut, se začínáme potit. Hubneme na partiích, kde to bývá většinou problém. Tvarují se stehna, boky a hýždě. Hodina strávená na koloběžce nám ubere cca 800 kilokalorií, což je až 3 300 kilojoulů. Opět záleží, zda jedeme na rovince, do kopce nebo proti větru. Dále je třeba brát v potaz, že lidé, kteří teprve začali jezdit, spálí kalorií více.

7. Prokrvení nohou

Během sportování nastartujete i líný metabolismus. Prokrvujete nohy, čímž zabráníte křečovým žilám nebo bércovým vředům. Výborné je to obzvlášť u diabetiků nebo u osob s chronicky studenýma nohama.

8. Koloběžka pro všechny

Jízda na koloběžce pomáhá tělo zbavovat přebytečné vody a vaše tělo získá ojedinělé koordinační schopnosti a zlepší rovnováhu, která po některých úrazech bývá velmi zhoršená. Koloběžku lze využít pro relaxaci nebo jako rehabilitační či hubnoucí prostředek. Na trhu jsou koloběžky s nosností nad 150 kilogramů, proto ji mohou zakoupit i velmi obézní lidé, jako startovací pohyb pro dietu.